Siirry sisältöön

Oletko tyytymätön avustajaasi

Suomen Asianajajat pitää huolen siitä, että Suomessa toimii ammattitaidoltaan korkeatasoinen asianajajakunta. Asianajajaliiton rooli asianajajien valvojana perustuu lakiin ja sen tavoitteena on turvata oikeudellisten palveluiden laatu.

Tämä tarkoittaa, että jos palvelu ei ole vastannut sovittua tai olet muutoin tyytymätön asianajajaan, voit kannella maksuttomasti.

Miten voin kannella?

Asianajajia, julkisia oikeusavustajia ja luvan saaneita oikeudenkäyntiavustajia koskevat kantelut käsittelee Suomen Asianajajien yhteydessä toimiva itsenäinen valvontalautakunta.

Voit kannella asianajajasta, julkisesta oikeusavustajasta tai luvan saaneesta oikeudenkäyntiavustajasta tai asianajajan laskutuksesta valvontalautakunnalle. Valvontalautakunnan ratkaisuista laaditaan julkiset ratkaisuselosteet, joista merkittävimmät löydät valvontaratkaisujen hakemistosta.

Luvan saaneita oikeudenkäyntiavustajia koskevat asiat, joissa on kysymys seuraamusmaksun määräämisestä tai luvan peruttamisesta, siirretään oikeudenkäyntiavustajalautakunnan ratkaistavaksi. Valvontalautakunnan kotisivuilla kerrotaan tarkemmin, kuinka kantelun voi tehdä ja miten asian käsittelyprosessi etenee.

Lue lisää www.valvontalautakunta.fi.

Lisätietoa kantelun tekemisestä

Valvontalautakunnan omilta verkkosivuilta löydät lisätietoa kantelun tekemisestä ja siitä miten kantelu etenee sekä tuoreimpia ratkaisuja.